Piper PA-18 Super Cub / 2,05m
Piper PA-18 Super Cub od výrobce Model Tech Co., Ltd.
rozpětí / wingspan: 2,05m
délka / lenght: 1,29m
vrtule / propeller : 14"x10" wooden Turnigy Light Electric
motor: Scorpion S-4025-10 515kV / 2000W
- naměřený max. výkon s dřevěnou vrtulí 13"x8" - 1300W
ESC: 125A Red Brick OPTO
ovládané funkce / controls: Motor, Ailerons, Flaps, Elevator, Rudder
servos: 6x analog Blue Bird BMS-705MG, 4,8V: 6,0kgs / 0,18sec / 60° / 34g
Rx: 2,4GHz / 8ch, Graupner iFS XR-16
Rx battery: NiMH 6,0V 2000AA Eneloop Sanyo 5s
hmotnost / AUW: 4,17kgs s LiPol Nano-Tech 4,0Ah - 6s 25-50C
zálet / Maiden Flight: 03.03.2012
Úpravy po záletu / Improvements after the Maiden Flight:
původní gumová 3" kola hlavního podvozku jem vyměnil za "anglická" gumová kola 4", která dávají pojezdu a startu větší stabilitu, lépe absorbují nárazy, a svou větší hmotnost oproti původním kolům kompenzují větší podporou vztlaku. Původní ostruha z 2mm drátu s pěnovým kolečkem 25mm, která jen stěží uřídila model při pojíždění a startu, jsem nahradil aluminiovou ostruhou s gumovým kolečkem 29mm a účinným řízením přes pružinky. Doporučenou vrtuli o průměru 13" jsem nahradil nejdříve vrtulí 14"x8" a pak ještě ráznější vrtulí 14"x10" a osadil vrtulovým kuželem o průměru 70mm. Ani vrtule 14"x10" však není optimální vzhledem k možnosti co nejlepšího využití výkonu motoru, a tak jsem se chystám vyzkoušet vrtule o průměru 15" a případně zkusit i průměr 16". V návaznosti na to jsem vyměnil regulátor 60A za silnější regulátor 125A. Upravil jsem také úhel náběhu hlavního křídla "do plusu", protože úhel náběhu ze stavebnice je na tolik "mínusový", že letoun při plném plynu přechází samovolně do strmého stoupání jako reakce na natrimovanou výškovku do lehkého přitažení, a naopak při plachtění model přechází do prudkého klesání jako kdyby byl težký na čumák přestože je těžště posunuté oproti ideálnímu bodu o 1cm dozadu. Zvětšením otvorů pro kolíčky křídla směrem vzhůru spolu s příslušným vypodložením okraje náběžné hrany v místě kde dosedá na trup o 1mm a současně zapuštěním odtokové hrany o 1mm více do trupu jsem dosáhl určitého zvýšení úhlu náběhu. Letové vlastnosti se sice zlepšily, ale stále je to málo, takže chci pokračovat v dalším zvětšování úhlu náběhu.
FOTOGALERIE